!

Fyll i det här fältet.

Hämtar...

MENY

SÖK

Frågor och svar

Undrar du över något, skicka ett mail till info@eldflugan1.se så kompletterar vi listan:

Frågor:

  1. Support och installation?
  2. Vad kostar det?
  3. Inkluderat säkerhetspaket (antivirus)?
  4. Prisjämförelse Com Hem?
  5. Kan man ha fler uttag i lägenheten?
  6. Måste jag byta till Bredbandsbolaget?
  7. Varför går bredbandet långsamt?
  8. Jag är tidigare kund och betalar kvartalsvis, hur fungerar det om jag redan betalat för december och framåt?

 

Svar:

  1. Fri telefonsupport och felsökning ingår. Installation sker med medföljande instruktion och telefonsupport. Om det är ett hårdvarufel i nätet åtgärdar en servicetekniker felet i våra fastigheter.
  2. Kostnaden för bredband och telefoni kommer att ingå i den nuvarande månadsavgiften, föreningen betalar 165 kr/lägenhet och månad. Nya kunder betalar en startavgift på 495 kr för bredband och 275 kr för telefoni. Nya och befintliga kunder som också väljer telefoni betalar 96 kr för en telefondosa.
  3. Nya kunder får gratis säkerhetspaket från F-Secure i 12 månader (ord. pris 39 kr/mån).
  4. Com Hem erbjuder maximalt 25 Mbit med gruppanslutning och den kostar 149 kr/månad och lägenhet, då ingår inte telefonabbonemang. Att jämföras med Bredbandsbolagets 165 kr inkl. telefon.  Com Hem (ADSL): Nedströmshastighet: 12-25 Mbit/s, Uppströmshastighet: 0,7-1 Mbit/s.  Bredbandsbolaget (FiberLAN): Nedströmshastighet: 60-100 Mbit/s, Uppströmshastighet: upp till 10 Mbit/s
  5. Man kan skarva/förlänga ledningen till flera uttag, men inte ha flera uppkopplingar (alltså inte 100Mbit+100Mbit), det skulle kräva ytterligare abbonemang.
  6. Nej, men gruppanslutningen innebär att föreningen betalar för Bredbandsbolaget i alla lägenheter. Vill man hellre fortsätta som nu och betala sin individuella uppkoppling eller telefon får man naturligtvis göra det.
  7. Om du tidigare varit kund hos Bredbandsbolaget och haft en begränsning i hastighet kan den spärren ligga kvar på ditt uttag. Ring kundtjänst 0770-777 000 och be dem koppla dig till Teknisk support för hjälp att kolla och, vid behov, häva spärren.
  8. Kontakta Bredbandsbolaget och berätta att du inte ska betala fr o m 1 december 2010. De månader du betalat i förskott kommer att återbetalas.
Utskriftvänlig version